انتخاب رادیاتور و نکات مهم پیرامون آن

بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

  • با توجه به ابعاد محل نصب و محاسبه اتلاف حرارتی فضای مورد نظر می‌توانید تعداد پره های رادیاتور مورد نیاز خود را با توجه به شکل ، ابعاد و میزان گرمادهی هر مدل رادیاتور انتخاب نمائید.
  • طبق معمول تأکید ما بر محاسبه دقیق بارهای حرارتی ساختمان توسط نرم افزار و نیز تأیید نتایج محاسبات توسط یک مهندس تأسیسات می باشد. که در اینصورت قطعا هزینه‌های شما در کل کاهش خواهد یافت.

  • توجه :معمولا فاصله لوله های آب گرم رفت و برگشت رادیاتورهای آلومینیومی که از دیوار پشت رادیاتوربیرون می آیند 50 سانتی متر است ولی قبل از انتخاب مدل رادیاتور بهتر است فاصله این لوله ها مجددا کنترل شوند ، فاصله لوله هاي بالا و پائين محل نصب رادياتور شما 35 يا 50 يا 60 سانتيمتراست؟
  • لازم است رادیاتورها را در مرزهای سرد ساختمان (زیر پنجره ها و نزدیک جداره های خارجی ساختمان) نصب نمایید.
  • امروزه با توجه به هزینه های سنگین سوخت از یک طرف و همچنین پدیده گرمایش زمین از طرف دیگر ، استفاده از شیرهای ترموستاتیک رادیاتوربه جای شیر های معمولی برای رادیاتور ها یک اجبار یا یک انتخاب کاملاً هوشمندانه و اقتصادی بوده و بشدت از هزینه قبوض گاز شما می‌کاهد و همچنین در افزایش عمر موتورخانه یا پکیج گرمایشی نیز تأثیر محسوس دارد.
  • استفاده از شیر هواگیری خودکار رادیاتور باعث سهولت در عمل هواگیری می شود و بعلاوه خطر نشت آب از رادیاتور به مبلمان و اثاثیه را جدا کاهش می‌دهد.
  • هواگیری مرتب و به موقع از لازم ترین اصول نگهداری تجهیزات گرمایشی بوده و توجه داشته باشید هواگیری اصولی و بموقع سیستم مدار گرمایش هر سال در اول فصل سرما در حالتی که پمپ گردش آب رادیاتورها را خاموش نموده باشیدبا دقت انجام شود .
  • هنگام انتخاب رادیاتور آلومینیومی ، مدلی را انتخاب کنید که علاوه بر دارا بودن آب بندی و شکل مناسب ، مشابه آن نیز در بازار به وفور یافت شود تا چنانچه در آینده نیاز به خرید تعدادی پره از آن رادیاتور را داشتید به سرعت و با کمترین هزینه یافت شوند.
  • هر چه عرض پره بیشتر باشد، بلوک رادیاتور زیبا‌تر و شکیل ترخواهد شد. معمولا رادیاتور آلومینیومی پره‌ای با دو عرض ، عرضه می‌شود: عرض 6 سانتیمتری و 8 سانتیمتری. بنابرین بهتر است بنابراین بهتر است برای فضاهای بزرگ از انواع پره های با عرض 8 سانتیمتری استفاده کنید.
  • دقت شود فاصله حداقلی بلوک رادیاتور با دیوار (5 سانتیمتر ) و از کف (10سانتیمتر ) رعایت شود. چرا که عدم رعایت این فواصل باعث کاهش شدید گرمادهی رادیاتور می‌شود.

تا آنجا که امکان دارد باید فضای اطراف رادیاتورها برای گردش بهتر هوا و افزایش بازدهی و قدرت حرارتی رادیاتور باز باشد. بنابراین سعی کنید انواع پوشش ها و موانع را (مانند پرده ، مبلمان و…) از جلوی رادیاتور دور کنید.

تعبیه رادیاتورهای حوله خشک کن در فضاهایی مانند حمام و سرویس علاوه بر کاهش رطوبت و افزایش فاکتورهای بهداشتی در این مکان ها، وسیله مناسبی برای خشک کردن حوله و البسه نم دار می‌باشد .بعلاوه با طرح های دکوراتیو موجود در بازار می‌توان جلوه زیبایی به دیوار این مکان‌ها داد

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.