دستورالعمل نصب و راه اندازی پمپ

بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

دستورالعمل استفاده از پمپ­هاي خانگی ابارا


مقدمه

نصب و راه اندازی پمپ آب خانگی

پمپ های آب خانگی از نوع سانتریفیوژ بوده و دارای اجزای موتور الکتریکی ،شفت،پروانه و… می باشد

از اين پمپ ها در چه مواردي مي توان استفاده نمود

اين پمپ ها را مي توان براي مصارف خانگي جهت افزايش فشار آب و يا انتقال سيال از يک منبع به منبع ديگر مورد استفاده قرار داد.

از اين پمپ در چه مواردي نبايد استفاده نمود

اين پمپ نبايد براي پمپاژ سيالات خورنده، اشتعال­زا يا سمي استفاده شود. در صورتي­که آب پمپ شونده داراي ذرات ساينده يا نمک باشد عمر پمپ به شدت کاهش مي يابد. دماي پمپاژ نبايد از مقادير جدول زير بيشتر باشد:

نام پمپ حداکثر دما (سانتيگراد)
CMA 40
PRA 80
AGA 45

مشخصات کلي محصول

نام پمپ حداکثر فشار  شير بسته (متر) مقدار فشار توليدي در بهترين راندمان (متر) سايز فلنج هاي ورودي و خروجي (اينچ) قدرت موتور (اسب بخار)
CMA 34 27 1 1
PRA 34 18 1 5/0
AGA 47 30 1 1

بخاطر داشته باشيد لزوما پمپي که فشار بيشتري توليد مي کند بهتر نيست. انتخاب صحيح پمپ با توجه به مقدار آبدهي مورد نياز و شرايط نصب صورت مي گيرد.

تجهيزات جانبي پمپ

براي استفاده از پمپ در آبرساني خانگي تجهيزات زير بايد تهيه شده و بهمراه پمپ نصب گردد:

  1. منبع تحت فشار ( دیافراگمی یا تیوپی )
  2. كليد اتوماتيك (pressure switch)
  3. فشارسنج
  4. اتصال پنج راه
  5. شير يکطرفه در خروجي پمپ
  6. شير قطع و وصل در ورودي و خروجي پمپ

نکته

به جای 4 ردیف اول میتوان از ست کنترل استفاده کرد.البته در صورت داشتن فضای مناسب بهتر است از موارد فوق استفاده گردد.

كليد اتوماتيك، کار خاموش و روشن کردن پمپ با توجه به فشار داخل منبع را انجام مي دهد و با توجه به ارتفاع ساختمان و فشار آب شهري تنظيم مي شود. حداکثر فشار طوري تنظيم مي شود که فشار آب در نزديکترين مصرف کننده به هنگام شب بيش از اندازه نباشد. حداقل فشار مقداري است که بالاترين مصرف کننده در حالت پيک مصرف فشار قابل قبولي داشته باشد.

با توجه به حداقل و حداکثر فشار تنظيم شده در كليد اتوماتيك، دبي پمپ و تعداد دفعات مجاز خاموش و روشن شدن پمپ، حجم مخزن ديافراگمي بدست مي آيد. هر چه حجم مخزن کوچکتر در نظر گرفته شود تعداد دفعات خاموش و روشن شدن پمپ افزايش يافته و استهلاک پمپ بيشتر خواهد بود.

بخاطر داشته باشيد پمپ نبايد بطور مستقيم به لوله کشي آب شهر متصل شود، بلکه آب لوله کشي وارد يک مخزن شده و پمپ از اين مخزن تغذيه مي شود.

راه اندازي پمپ

براي شروع به کار، پمپ بايد پر از آب باشد. براي اين منظور پيش از راه اندازي پمپ پيچ هواگيري که در قسمت بالاي پوسته قرار گرفته را باز نموده و از آنجا به داخل پمپ آب بريزيد. پس از لبريز شدن پمپ از آب اين پيچ را محکم ببنديد. به خاطر داشته باشيد در صورتيکه منبع مکش پايين­تر از پمپ باشد به کمک يک شير يکطرفه از خالي شدن آب لوله مکش جلوگيري نماييد.

  • پمپ AGA اصطلاحا “خودمکش” است. به اين معني که اگر پوسته آن تا نيمه آب داشته باشد بصورت اتوماتيک از آب پر مي شود.
  • بخاطر داشته باشيد پمپ را بدون اطمينان از پر بودن کامل آن از آب به هيچ وجه روشن نکنيد.

قبل از راه اندازي پمپ براي اولين بار و يا در صورتيکه پمپ براي مدت طولاني خاموش بوده است، به کمک يک پيچ گوشتي شفت پمپ را از قسمت فن موتور بچرخانيد تا از گريپاژ نبودن پمپ مطمئن شويد.

پمپ را در حالتي که شير خروجي آن بسته است راه اندازي نماييد. با اينحال براي مدت طولاني پمپ را در حالت شير بسته نگه نداريد و آرام آرام شير خروجي را تا رسيدن به هد و دبي مورد نظر باز کنيد.

  • هرگز براي تنظيم مقدار آبدهي پمپ از شير مکش استفاده ننماييد.

در هنگام خاموش کردن پمپ شير خروجي پمپ را بسته و بعد از روشن کردن مجددا آن را باز نماييد.

ايمني

قبل از انجام هرگونه تعميرات موتور را خاموش نماييد.

به هنگام کارکرد پمپ از تماس مستقيم انگشتان با قسمت هاي دوار خودداري کنيد.

از سالم بودن روکش کابل­هاي برق اطمينان حاصل نماييد.

دريچه تخليه آب در محل نصب پمپ ها اجباري مي باشد.

عيب يابي

برخي از مهمترين عيوبي که در اين نوع پمپ ها ممکن است به چشم بخورد در زير آمده است. در صورت نياز به کسب اطلاعات بيشتر با دفتر شرکت هایپر تاسیسات تماس حاصل بفرماييد.

دلیل خرابی پمپ

ابارا EBARA

ابارا کورپوریشن (انگلیسی: Ebara Corporation) شرکت تولید ماشین‌آلات صنعتی ژاپنی است.

زمینه فعالیت ابارا

ابارا در زمینه طراحی، ساخت و فروش پمپ‌های صنعتی و پمپ خلأ، انواع کمپرسورها، چیلر و دستگاه‌های تهویه مطبوع، انواع توربین‌ها، پیل‌های سوختی، برج‌های خنک‌کننده و رآکتورهای هسته‌ای فعالیت می‌نماید.

تاریخچه و زیر مجموعه های ابارا

شرکت ابارا در سال ۱۹۱۲ توسط اینوکوچی آریا راه‌اندازی شد و در حال حاضر مالک شرکت‌هایی چون ساموتو در ایتالیا و گروه الیوت در آمریکا می‌باشد. دفتر مرکزی این شرکت در اوتا، توکیو قرار دارد و بخشی از سهام آن در بازار بورس توکیو معامله می‌شود.

شرکت ابارا با بیش از یک فرن تجربه به عنوان یک پیشرو جهانی در طراحی، توسعه و ساخت ماشین آلات صنعتی شناخته شده‌است. ابارا تمرکز ویژه ای بر تولید انواع پمپ، سیستم‌های پمپاژ و کمپرسورها در طیف وسیعی از کاربردها دارد. شرکت ابارا در حال حاضر ۱۰۴ شرکت تابع، ۱۵ شرکت‌های وابسته دارد و در 18 کشور سه گروه اصلی کسب و کار را اداره می‌کند که شامل ماشین آلات و سیستم‌های سیال، مهندسی محیط زیست و ماشین آلات دقیق هستند.

واحد فروش ابارا

واحد فروش و خدمات ابارا کورپوریشن با عنوان FEH در ایالات متحده آمریکا زیرشاخهٔ شرکت اصلی ابارا در ژاپن، ارائه دهنده انواع پمپ‌های صنعتی، تجهیزات پمپ‌ها و خدمات مرتبط با آن در صنایع آب، فاضلاب، کنترل سیلاب، خدمات شهری، انرژی و برق می‌باشد .ارائه اطلاعات دقیق در مورد محصول و مشخصات فنی و پشتیبانی، از جمله خدمات پس از فروش این شرکت می‌باشد

ابارا EBARA بیش از 16000 مدل پمپ و الکتروپمپ را در 18 کشور دنیا تولید می کند.

آبارا در سال 1373 با سرمایه گذاری مستقیم ابارا ژاپن تاسیس و فعالیت خود را در زمینه واردات پمپ و الکتروپمپ های ابارا آغاز کرد.پس از آن در کنار واردات،فعالیت خود را با تولید برخی مدل های پمپ تحت لیسانس ابارا ژاپن را در ایران ادامه داد.

هایپر تاسیسات نمایندگی پمپ ابارا – فروش انواع پمپ خانگی و صنعتی

سایت ابارا ایتالیا : https://www.ebaraeurope.com/

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.