الکتروپمپ لجن کش

بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

الکترو پمپ  لجن کش

الکترو پمپ لجن کش در گروه پمپ های سانتریفیوژ قرار دارد و جهت پمپاژ آبهای آلوده ، سیالات حاوی ذرات و الیاف و حوضچه های پرورش ماهی به کار می رود.

این پمپ آب قادر به پمپاژ سیالات با ذرات ریز مانند فیبرهای کوچک، تکه های ریز کاغذ، لجن ها هستند و جهت تخلیه پساب های فاضلاب، تخلیه استخر ها و مکش سیالات حاوی ذرات الیافی به کار می رود.

به طور کلی پمپ آب لجن کش در دو دسته بندی لجن کش های مستغرق و لجن کش های خشک یا DRY PIT قرار دارند و همین طور از نظر به دو صورت تک فاز و سه فاز (1450 و 2900 دور) در بازار موجود می باشند و از نظر نوع پروانه نیز به صورت تک کاناله ، ورتکس ، دو کاناله و نوع خردکن دار تقسیم بندی می شوند.

جنس پمپ لجن کش معمولا از نوع استیل، چدن و برنز بوده و جنس پروانه نیز معمولا استیل یا چدن می باشد.

نوع دیگری از لجن کش وجود دارد که جنس بدنه آن از نوع کاتدی بوده و مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد.

پمپ آب لجن کش مستغرق

این نوع الکترو پمپ لجن کش ها دارای درجه حفاظت IP68 می باشند و می توانند در سیال به صورت کامل غوطه ور شوند. عبور سیال از اطراف الکتروموتور که کاملا آب بندی شده است، باعث خنک شدن موتور و در نتیجه افزایش طول عمر آن و همچنین در اثر کاهش جریان موتور، راندمان آن افزایش خواهد یافت.

پمپ آب لجن کش عمودی (ورتیکال یا شفت و غلاف)

در این نوع لجن کش ها، الکتروموتور در ارتفاع مورد نظر و در خارج سیال قرار دارد و پمپ آب در داخل سیال غوطه ور می باشد. این دو از طریق کوپلینگ به هم وصل می باشند. در نتیجه به راحتی می توان الکتروموتور را در صورت نیاز از آن جدا نمود.

پمپ آب لجن کش خشک DRY PIT

لجن کش درای پیت یا چاله خشک
لجن کش و گل کش نوع چاله خشک با یک ورودی به مخزن سپتیک یا امثال آن وصل شده و عمل پمپاژ را انجام میدهد.

نکات مهم در حین استفاده از پمپ آب لجن کش

به طور معمول حداکثر دمای مایع تحت پمپاژ نباید از 40 درجه سانتی گراد تجاوز کند.علت این امر خنک کاری موتور آن ها به کمک سیالی است که درون آن مستغرق می باشد.
پمپ آب لجن کش نباید در پمپاژ آبهای حاوی نمک، فاضلاب مواد خورنده  استفاده گردد مگر اینکه جنس مناسب با این مواد در نظر گرفته شود.
در مواردی که سیال قابل اشتعال هست حتما باید از لجن کش ضد انفجار (نوع EX) استفاده شود.
پمپ های مستغرق به دلیل خنک کردن موتور خود با استفاده از آب موجود در اطراف، نباید در محیط های خشک کار کنند.جهت کنترل سطح سیال باید از یک فلوتر یا کنترل سطح استفاده گردد تا در مواقع پایین آمدن سطح آب از روشن شدن الکتروپمپ جلوگیری کند.

فلوتر ها جهت کنترل سطوح سیال در محل نصب پمپ های مستغرق به کار می روند که با ظرفیت های متوسط به بالا و با انواع سیالات سبک و سنگین سرو کار دارند. این فلوتر ها مدار کاری پمپ آب را با کاهش و افزایش سطح آب، قطع و وصل می کنند.

زاویه کاری فلوترها بین 10± و 120 ± می باشد که چنانچه سطح آب کاهش یابد با غیر فعال کردن پمپ آب از کاهش طول عمر آن جلوگیری کرده و با افزایش سطح آب و فعال کردن به موقع پمپ از پر شدن مخزن جلوگیری می کند. فلوتر ها دقت عمل بالایی داشته و در محیط هایی استفاده می شوند که عرض نسبتا کمی دارند. جهت اطمینان در نزدیکی بالاترین سطح، یک فلوتر دیگر جهت آلارم صوتی یا نوری نصب می گردد.

نمایندگی فروش پمپ ابارا و شیر سیم

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.